اتوی صورت چیست؟

اتوی صورت چیست؟ همه چیز در مورد درما اف یا التراسونیک

وقتی عبارت « اتوی صورت » را می شنوید، احتمالا به یاد اتوی مو می افتید، دستگاهی با استفاده از حرارت باعث فرم دهی مو می شود، این دستگاه که با اسامی دیگری چون  اسکرابر پوست اولتراسونیک یا درما اف نیز شناخته می‌شود، دستگاه‌های برقی هستند که برای پاکسازی عمیق منافذ و آلودگی های پوست استفاده می‌شوند.

بسیاری معتقدند موثرترین وسیله برای پاکسازی پوست صورت و همچنین جذب بهتر مواد پوستی اسکرابر پوست اولتراسونیک می باشد.

در این مطلب قصد داریم شما را با این وسیله آشنا کنیم. و چنانچه قصد خرید آن را دارید میتوانید از محصولات معرفی شده در زیر دیدن کنید.

انواع اتوی صورت یا التراسونیک

با توجه به اهمیت پاکسازی پوست در پیشگیری از مشکلات پوستی از جمله کدری پوست، آکنه، خشک شدن و چروک پوست و بزرگ شدن منافذ پوست، اهمیت یک وسیله استاندارد و موثر که بتواند کار پاکسازی و برداشتن لایه های مرده پوست را انجام دهد آشکار می شود.

علاوه بر پاکسازی، این دستگاهها باعث جذب بهتر مواد پوستی و همچنین لیفت و سفت شدن پوست و کاهش چروک های پوستی می شود، اما سوالی که بسیاری از مردم می پرسند این است: آیا این دستگاه واقعاً کار می کند؟

 

دستگاه اسکرابر التراسونیک چگونه کار می کند؟

در حالت پاکسازی پوست، در حالی که امواج صوتی ساطع شده از دستگاه به شل شدن و باز شدن منافذ کمک کرده و آلودگی ها را از منافذ به بیرون هدایت می کند، کاردک فلزی دستگاه هم  روی پوست می لغزد و آنچه را که از منافذ بیرون آمده جمع آوری می کند. به طوری که اغلب می‌توانید آلودگی ها و کثیفی هایی را که از منافذ خارج می‌شوند را در طول درمان‌های اولتراسونیک مشاهده کنید.

در واقع این دستگاه  از فرکانس بالا برای جمع‌آوری کثیفی و چربی از منافذ استفاده می‌کند و آنها در مجموع، راه بهتری برای لایه برداری پوست ما هستند. تقریباً همانطور که یک فیس براش سیلیکونی برقی از ارتعاشات برای پاکسازی عمیق پوست  استفاده می کند، یک دستگاه درما اف نیز همان کار را فقط از طریق امواج صوتی اولتراسونیک با فرکانس بالا انجام می دهد.

 

فواید اتوی صورت چیست؟

اسکرابر پوست اولتراسونیک برای پاکسازی منافذ

با گذشت زمان، پوست ما شروع به پیر شدن می کند و روند جوانسازی طبیعی آن کند می شود. از طرف دیگر عوامل زیادی می توانند منجر به مسدود شدن منافذ پوست و کدر شدن پوست شوند، از جمله آرایش، آلودگی محیطی و چربی اضافی (سبوم). این عوامل می تواند منجر به مشکلات پوستی مختلف مانند آکنه یا تحریک پوست و غیره شود. اسکرابر اولتراسونیک پوست یا اتوی صورت با تیغه فولادی ضد زنگ ساخته شده است که ارتعاشات را با فرکانس تا 30000 هرتز در ثانیه ارسال می کند. این ویژگی به لایه برداری موثر پوست برای از بین بردن سلول های مرده و کثیفی پوست بدون ایجاد ناراحتی یا درد کمک می کند.

از طرف دیگر استفاده از این دستگاه به ما در جلوگیری از تجمع چربی، مواد زائد و پوست مرده کمک می کند. اسکرابرهای اولتراسونیک پوست منافذ را پاک می کنند و تولید کلاژن، گردش خون و سرعت تولید مثل سلولی را تحریک می کنند. باز شدن منافذ پوست نیز احتمال ایجاد جوش، لک و موهای زیر پوستی را کاهش می دهد.

 

اتوی صورت برای کاهش چین و چروک

دستگاه درما اف لایه سطحی پوست مرده را از بین می برد و به ورود و جذب مواد و سرم های پوستی و تغیه آن  و کاهش چین و چروک کمک می کند. همچنین حذف لایه سطحی پوست مرده نیز به کاهش ظاهر خطوط ریز در پوست شما کمک می کند.     همچنین ملانین پوست شما را کاهش می دهد و تولید کلاژن را تحریک می کند و باعث رفع چروک های ریز صورت می  شود. برای چروک های عمیق تر بادکش صورت و سنگ گواشا صورت توصیه بهتری می باشد.

 

اتوی صورت برای لیفت صورت

اتوی صورت با ایجاد لرزش با فرکانس بسیار بالا و ارسال آن به لایه های زیرین پوست ضمن افزایش گردش خون و تقویت عضلات صورت، پوست را تحریک به کلاژن سازی می کند که این فرآیند به مرور باعث کاهش افتادگی عضلات و پوست صورت می شود. برای افتادگی های شدیدتر بادکش صورت توصیه بهتری می باشد.

 

به طور موثر جوش های سر سیاه و آکنه را از بین می برد

جوش سرسیاه یک برجستگی مشکی روی پوست است که به دلیل مسدود شدن منافذ پوست ایجاد می شود. آکنه یک بیماری پوستی است که با جوش های قرمز روی سطح پوست ناشی از التهاب یا گرفتگی غدد خود را نشان می دهد. اتوی صورت دارای حالت پاکسازی عمیق اولتراسونیک است. حالت پاک‌سازی عمیق اولتراسونیک فشار ارتعاشی آنی را ایجاد می‌کند که می‌تواند تا عمق 5 میلی‌متر به پوست نفوذ کند. ترکیب فشار آب و ارتعاش ناخالصی‌های مسدود کننده منافذ پوست را شل می‌کند و از بین می‌برد و به طور موثر پوست شما را از شر جوش‌های سرسیاه خلاص می‌کند و از بروز آکنه در آینده جلوگیری می‌کند.

 

قواید التراسونیک صورت

برای جذب مواد و سرم های پوست

سرم های پوست یا محصولات مراقبت از پوست حاوی انواع مواد گران قیمت و مفید هستند که با هدف افزایش سلامت کلی پوست ما تهیه شده اند.

در صورت عدم استفاده از لایه بردارهایی مانند اتوی صورت، نتایج مطلوب حاصل نمی شود زیرا محصول مراقبت از پوست فقط در بالای پوست می ماند و به لایه های پایین تر نفوذ نمی کند. همچنین منافذ پوست را پاک می کند و جذب مواد مغذی محصولات مراقبت از پوست را تسریع می بخشد. در صورتیکه بعد از پاکسازی پوست و استعمال مواد پوستی از جید رولر نیز استفاده شود، جذب مواد پوستی دو چندان می شود.

 

سلامت پوست ما را بهبود می بخشد

داشتن و حفظ پوست شفاف با گردش خون کارآمد همراه است. خون مواد مغذی و اکسیژن را به سلول‌های فعال در سراسر بدن ما، از جمله پوست، می رساند. خون همچنین مواد زائد را از پوست و سلول های بدن دفع می کند. اتوی صورت گردش خون را تسهیل می کند. این کاردک پوستی همچنین لکه های تیره را از بین می برد و متابولیسم لنفاوی و سلامت کلی پوست ما را بهبود می بخشد.

 

برای پوست های حساس مناسب است

معمولاً خانم ها با پوست حساس اکثر مشتریان اسکرابر پوست اولتراسونیک هستند. اگر شما پوست حساس دارید، اتوی صورت بهترین گزینه برای شما هستند. برای نیازهای شما این کاردک پوستی از سایر ابزارهای میکرودرم ابریژن و برس های پاک کننده پوست پیشی خواهد گرفت.

با دستگاه درما اف، شما کنترل کامل زاویه، جهت و فشار کاردک را دارید. شما آزاد هستید که کاردک پوستی را به آرامی روی پوست خود کار کنید زیرا مواد زائد را از منافذ پوست شما از بین می برد و پوست شما را لایه برداری می کند. استفاده از تونر آبرسان یا آب هنگام استفاده از درما اف، پوست تمیزتر را تضمین می کند.

 

کاربرد اتوی صورت: کارکردهای اصلی

حالت پاکسازی  (Cleansing)

بعد از روشن کردن دستگاه درما اف التراسونیک، یکبار دکمه روشن خاموش را فشار داده تا این حالت فعال شود.

سپس پوست را با آب مرطوب کنید (می‌توانید از پارچه پانسمان و یا کتان استفاده کنید) تیغه را روی پوست خود قرار داده و آن را بصورت مالشی حرکت دهید. این کار را تا پنج دقیقه ادامه دهید تا دستگاه به‌صورت خودکار خاموش شود.

 

کارکرد اتوی صورت

 

حالت لیفتینگ  (Lifting)

در این حالت، کار کلی دستگاه درما اف و یون‌های مثبت، کوچ کردن منافذ پوست برای افزایش حالت کشسانی و حذف خطوط و چروک‌هاست.

برای استفاده از این حالت بعد از روشن شدن محصول، دکمه روشن خاموش را سه بار فشار داده تا چراغ LED مربوط به آن روشن شود. سپس تیغه را روی محل مورد نظر به صورت مالشی حرکت داده و در تمامی مراحل کار باید انگشتانتان روی قسمت فلزی پشت دستگاه درما اف باشد.

توجه داشته باشیدکه بهیچ وجه دستکش در دستانتان نباشید چرا که عملا عملیات یونیزه صورت انجام نخواهد گرفت. برای هر بار درمان 5 دقیقه از محصول استفاده کنید و خود محصول نیز بعد از پنج دقیقه خاموش خواهد شد.

 

حالت آبرسانی و رطوبت دهی  (Moisturizing)

در این حالت کار دستگاه تغذیه و آبرسانی اعماق پوست است. بعد از روشن سازی دستگاه دو بار دکمه روشن خاموش فشار داده تا این حالت فعال شود. بعد از استفاده از ژل یا ماسک مخصوص، تیغه را بصورت مالشی روی پوست خود حرکت دهید.

از آنجایی که در این حالت ماساژ با دست لازم است، باید انگشت خود را روی قسمت فلزی پشت دستگاه نگه دارید.

در این حالت استفاده از دستگاه درما اف التراسونیک نیز از دستکش استفاده نکنید.

زیرا در این صورت عملیات یونیزه شدن انجام نخواهد گرفت. برای هر بار درمان 5 دقیقه از محصول استفاده کرده و محصول بصورت خودکار خاموش خواهد شد.

 

طریقه استفاده از اتوی صورت

 

نحوه استفاده التراسونیک صورت

برای پاکسازی منافذ پوست:

بعد از شست و شوی صورت حوله گرم را به مدت چند دقیقه روی صورت خود نگه دارید.

سپس با زاویه مثبت 30 درجه نسبت به پوست در خلاف جهت حرکت براش های صورت به آرامی روی پوست حرکت کنید.

 

برای تغذیه پوست:

پس از شست و شوی صورت لوسیون، تونر یا ماسک مناسب را روی پوست خود استفاده نمایید.

قستِ پشتِ سری ِ تیغه دستگاه را با زاویه 30 درجه به پوست چسبانده و به آرامی به عقب بکشید تا مواد مغذی جذب پوست شوند.

 

برای لیفتینگ صورت:

پس از شست و شوی صورت لوسیون، تونر یا ماسک مناسب را روی پوست خود استفاده نمایید.

قستِ پشتِ سری ِ تیغه دستگاه را با زاویه 30 درجه به پوست چسبانده و به آرامی به عقب بکشید تا مواد مغذی جذب پوست شوند.

 

هر چند وقت یکبار از درما اف استفاده کنیم؟

تعداد دفعات استفاده از دستگاه برای پوست‌های چرب، یک الی دوبار در روز به مدت ۳ الی ۵ دقیقه ، برای پوست‌های ترکیبی 1 بار در روز به مدت 2 الی 3 دقیقه  و  برای پوست‌های خشک و حساس باید طی هر دو روز یکبار به مدت 1 الی 2 دقیقه انجام شود.

سن مجاز استفاده از دستگاه درما اف برای آقایان و خانمها از ۲۵ تا ۶۰ سالگی است.

 

چگونه دستگاه درما اف التراسونیک خود را تمیز و نگهداری کنیم؟

بر خلاف سایر تجهیزات زیبایی، اسکرابرهای اولتراسونیک پوست فاقد برس هستند. باکتری ها و سلولهای مرده پوست در تیغه فلزی این دستگاه کمتر می توانند پنهان شوند. با این حال، کاردک روی اسکرابر اولتراسونیک پوست، پس از هر بار استفاده نیاز به تمیز کردن کامل با دستمال مرطوب الکلی دارد.

 

ژل مخصوص اتوی صورت

مواد مخصوص توصیه شده برای استفاده با این دستگاه به ترتیب ذیل است، هر چند محدود به این موارد نمی باشد:

برای پاکسازی:  مرطوب کردن پوست با بخار آب کافی می باشد.

برای آبرسانی یا تغذیه : ژل آبرسان – سرم آبرسان – تونر مناسب

برای لیفت: سرم طلا – سرم خاویار – سرم حلزون – سرم های لیفت

 

عوارض دستگاه درما اف

هر چند دستگاه درما اف به عنوان یک ابزار امن مراقبت از پوست معرفی شده است اما باید توجه داشت که در صورت استفاده بیش از حد بخصوص برای پوست های نازک و حساس موجب لایه برداری بیش از حد و نازک شدن پوست می شود.

برای استفاده ایمن تر از این دستگاه پیشنهاد می شود موارد زیر را رعایت کنید:

بر روی زخم های باز و جوش های بزرگ و نقلط ملتهب و نواحی میانی سینه و نزدیک غده تیروئید از این دستگاه استفاده نکنید.

در صورت استفاده از دستگاه های ضربان ساز قلبی، داشتن مشکلات قلبی و یا دیگر عارضه ها و مشکلات پزشکی  و بارداری از درما اف استفاده نکنید.

 

خرید و قیمت اتوی صورت

در حال حاضر دستگهای متنوعی در بازار وجود دارند، از دستگاههای غیر اصل و حتی تقلبی گرفته تا برندهای گران قیمت، قیمت دستگاههای غیر اصل از 200 الی 400 هزار تومان و دستگاههای برند حدود 3 میلیون تومان می باشد، در این بین برخی از دستگاههای کمتر شناخته شده با کیفیت نیز یافت میشود که با قیمت کمتر از 1 میلیون تومان قابل خرید می باشد.

 

بهترین مارک اتوی صورت

 

معیارهای اصلی برای انتخاب بهترین مارک این ابزار عبارتند از : استاندارد بودن و کیفیت ساخت، داشتن صفحه دیجیتال، دارا بودن قابلیت ای اضافه مانند پاکسازی یونی، پایه دار بودن و موارد مشابه.

از میان موارد فوق مهمترین گزینه استاندارد بودن می باشد، چرا که برخی از دستگاههای تقلبی موجود در بازار فاقد سیستم التراسونیک بوده و فقط تیغه دستگاه با یک آرمیچر معمولی لرزانده می شود ه هیچ تاثیری در اثربخشی دستگاه ندارد.

برای اجتناب از خرید دستگاه تقلبی، این دستگاه را از فروشندگان معتبر خریداری نمایید.

 

سوالات متداول

آیا اتوی صورت داغ است و ممکن است پوست را بسوزاند؟

علی رغم اینکه این وسیله با نام اتو معروف شده، باید بدانیم که این وسیله گرما تولید نمی کند و باعث سوختن پوست نمی شود؟ بلکه با ایجاد امواج صوتی با فرکانس بالا باعث پاکسازی پوست و تحریک پوست به کلاژ سازی و جذب مواد پوستی می شود.

اتوی صورت بهتر است یا میکرودرم؟

واقعیت این است که هر دو دستگاه برای پاکسازی به کار می روند، با این تفاوت که شدت لایه برداری میکرودرم بالاتر است، لذا درما اف بخصوص برای پوست های حساس از این نظر ایمن تر بوده و ضمن این که کاربردهای دیگری به جز پاکسازی هم دارد.

آیا اتوی صورت واقعا باعث صاف شدن چروک های صورت می شود؟

همانطور که عنوان شد این دستگاه با ایجاد امواج صوتی با فرکانس بالا باعث تحریک پوست به کلاژ سازی و جذب مواد پوستی می شود که این کارکردها در نهایت باعث پیشگیری و کاهش چروک صورت می شود.

هنوز در انتخاب اتوی صورت مورد نظر خود به نتیجه نرسیده اید؟

نگران نباشید، شما میتوانید برای گرفتن مشاوره تخصصی در خصوص انتخاب اتوی صورت و بدن و همین طور انواع روش های جوانسازی طبیعی پوست با ما در تماس باشید.

فهرست